Exhibitions | currentupcomingpast X

2nd Independent Web Pavilion | HUMANITY, BETRAYED & TRAITORS
opening: 07.05.2015
closing: 25.09.2015

2nd Independent Web-Pavilion - HUMANITY - BETRAYED & TRAITORS


Unofficial and independent event at the 56th International Art Exibition La Biennale di Venezia


Creator and curated by Angelo Marino
Opening_07.05.2015, 7 pm
Location_On the Web
Address_www.dirartecontemporanea.eu
from 07/05/2015 to 25/09/2015
info +39 333.4461479
dirarted20@gmail.com


PROLEGOMENA AT HUMANITY PAVILION

Betrayed & Traitors

By Angelo Marino
2nd Independent Web-Pavilion - L'UMANITA' - TRADITI & TRADITORI


Evento non ufficiale ed Indipendente alla 56th Esibizione d'Arte Intenazionale La Biennale di Venezia


Ideazione e cura di Angelo Marino
Inaugurazione_07.05.2015, ore 19:00
Luogo_Nel Web
Indirizzo_www.dirartecontemporanea.eu
dal 07/05/2015 to 25/09/2015
info +39 333.4461479
dirarted20@gmail.com


PROLEGOMENI AL PADIGLIONE DELL'UMANITA'

Traditi & Traditori

Di Angelo Marino

1) "The best of all possible worlds" this intellectual relativism allowed and allows the current condition of humanity. Even though the art doesn't change the world and their incongruities/ inequalities but it anticipates them and exposes them all along (from the 60s of the last century a little before Picasso with his Guernica form the '37 or even before Los fucilamientos de la montaña del Prìncipe Pìo by Francisco Goya from 1814 - a century later (1914) the very civilized Europe "inaugurates" the Great War -) cyclically and almost boringly repeating itself. And then? Nothing changes and the world proceeds according to the plans and the guidelines of who really determines. The political/financial power. "I am fine so everybody is fine".

1) "Il migliore dei mondi possibili" ecco il relativismo intellettuale che ha permesso e permette la condizione attuale dell'umanità. L'arte se è vero che non cambia il mondo e le proprie incongruenze/disuguaglianze però le anticipa se non addirittura le denunzia da sempre ( dagli anni '60 del secolo scorso? Picasso un poco prima con la sua Guernica del '37 o prima ancora Los fucilamientos de la montaña del Prìncipe Pìo di Francisco Goya del 1814 - un secolo dopo (1914) l'Europa civilissima "inaugurava" La Grande Guerra -) ciclicamente e quasi noiosamente ripetendosi. E poi? Nulla cambia ed il mondo scorre secondo i piani e le direttive di chi veramente determina. Il potere politico/finanziario. "Sto bene IO stanno bene tutti".

2) The Gods could do everything but escape the Fate the owner of them. Today the states and then the political powers can do everything but escape the economic laws. Gods from the past are to the today states as the Fate is to money. G:S=F:m - a simple equation keeps in check, since the dawn of time, the destiny and the happiness of sevenbillionsandfivehundredmillions of People (including few, very few lobbies).

2) Gli Dei tutto potevano tranne sfuggire al Fato che di essi era il padrone. Oggi gli Stati e quindi i poteri politici tutto possono tranne sfuggire alle leggi dell'economia. Gli Dei di allora stanno agli Stati di oggi come il Fato sta al denaro. D:S=F:d - una semplice equazione tiene in scacco, dalla notte dei tempi, il destino e la felicità di settemiliardicinquecentomilioni di Persone ( al netto di poche, pochissime esclusive lobbies ).

3) If the humanity does not realize the only true possible Evolution - (The tolerance therefore the Peace and the Welfare between people) - we will unlikely have "All the World's Futures". The Angel will be stunned staring at the ruins not having the force of turning and losing himself not in the "best of all possible worlds" but in the Unique possible world. This Pavilion wants to represent the Humanity that lives in one single nation, our planet, and betrays daily and sanctimoniously who tries to make the human race do that evolutionary leap essential for his own future survival.

3) Se l'umanità non realizza l'unica vera Evoluzione possibile - ( La Tolleranza e quindi la Pace ed il Benessere tra e dei popoli ) - difficilmente avremo "All the World's Futures". L'Angelo resterà impietrito a fissare le macerie non avendo la forza di girarsi e perdersi non nel "migliore dei mondi possibili" bensì nell'Unico mondo possibile. Questo Padiglione vuole rappresentare l'Umanità che abita un'unica nazione, il nostro pianeta, e che giornalmente ed ipocritamente tradisce chi tenta di farle fare quel salto evolutivo essenziale ed inevitabile per la sua stessa sopravvivenza futura.

4) From 1901 to today maybe the most important and noble of rewards it has been assigned to some People and/or institutions: the Nobel Peace prize. 128 up to the 2014 (some of that probably undeservedly assigned, just for convenience and/or political strategy) and all of them were BETRAYED.

4) Dal 1901 sino ad oggi è stato assegnato a delle Persone e/o istituzioni forse il più importante e nobile dei riconoscimenti: il Nobel per la Pace. 128 sino al 2014 ( qualcuno probabilmente anche immeritatamente e solo per convenienza e/o strategia politica ) e tutti sono stati TRADITI.

5) Let's look on their faces and if still today we were to have the courage, at the end of each day let's keep on avidly, sanctimoniously, indolently collecting our 30 pieces of silver as payment for being good, kind, obedient, cultured, god-fearing, polite and very respectful TRAITORS.

5) Guardiamoli in faccia e se ancora si dovesse avere il coraggio, alla fine di ogni giorno continuiamo avidamente, ipocritamente, ignavamente a riscuotere i nostri 30 denari quale pagamento per essere dei bravi, buoni, obbedienti, colti, timorati, gentili e civilissimi TRADITORI.

Creator and curated_Angelo Marino-dirartecontemporanea2.0
Artists_Anyone who wants to join and sign the Project
Critics_Anyone who wants to write something about it
Ideazione e cura_Angelo Marino-dirartecontemporanea2.0
Artisti_Chiunque voglia firmarlo
Critici_Chiunque voglia scriverne
All images and the video used in the construction of the Pavilion have been "found" on the web, along with the Picasso's principle: "I do not seek, I find." Being a cultural project without any speculative purpose, I hope that all the entitled artists will approve it. For the source of the images used please see Credits. Le immagini ed il video utilizzati per l'allestimento del Padiglione sono stati "trovati" in rete secondo il principio picassiano: "Io non cerco, Trovo". Essendo un progetto culturale senza alcuna finalità speculativa mi auguro che gli aventi diritto approvino. Per la fonte delle immagini ed il video utilizzati si prega di consultare la sezione Credits.

Credits/Crediti
Source of the photos / Fonte delle foto

© http://www.nobelprize.org
http://www.nobelprize.org/nobel_prizes/peace/laureates/index.html

Source of the video / Fonte del video

B THE CHANGE U WANT 2 C - https://www.youtube.com/watch?v=O8h-xEuLfm8
Interview of Bertrand Russell (1872-1970), British philosopher and mathematician and Nobel laureate, on BBC's Face to Face (1959)
Copyright © 2012-2024 dirartecontemporanea 2.0 gallery
Powered by B.I.T.
FOLLOW US